Main Menu
» General » ModFM
Recently updated topics
Recent comments
Oneliner
Maniac
1
[17.01.2024 20:14]
Maniac
Fasttracker ;)
[17.01.2024 20:14]
Maniac
Rage "Amiga" = Fastracker .mod
[17.01.2024 20:13]
AceMan
O, no to trochę zeszło
[28.12.2023 13:57]
cubix
Świeża o tyle, że się dowiedziałem o losach swojego idola z młodości. Wypadek w 2008 miał
[19.12.2023 09:42]
AceMan
Widzę że czas przeszły nieprzypadkowy. Świeża sprawa?
[19.12.2023 08:52]
cubix
...roku i był z Ukrainy (Pawłohrad)
[18.12.2023 22:26]
cubix
Do ewentualnego uzupełnienia danych autora. Tj technoiZ nazywał się Anton Shmidt, urodził się w 1988
[18.12.2023 22:25]
Maniac
@AceMan ;)
[05.11.2023 18:36]
Maniac
Autor Stone powinno być Arthur
[30.10.2023 10:36]
Buddha
Przepraszam was wszystkich za głupoty, dzisiaj znowu z kolegami wódkę piję. Pozdrawiam serdecznie...
[27.08.2023 17:49]
Buddha
Ponoć mówili chłopaki, że wódka będzie lepsza, że nie będę rzygał na party. WOW :O
[27.05.2023 17:00]
Buddha
Pozdro dla was wszystkich. WOW :O
[27.05.2023 16:56]
Buddha
Chcieć, a zrobić to dwie różne rzeczy przy wódce, jak wiadomo, fuck... WOW :O
[27.05.2023 16:37]
Buddha
jazzcat spokojnie i ja nikogo nie straszę na następnym party, że chcę zająć pierwsze miejsce. WOW :O
[27.05.2023 16:33]
JazzCat
Chyba że chodzi Ci o pozostałe 2 kawałki z dema, tych fucktycznie brak.
[19.05.2023 19:04]
JazzCat
Nie znikło, tylko zmieniło tytuł na prawilny: [link]
[19.05.2023 19:03]
Maniac
Spaceman "Digital Innovation" też znikło z bazy...
[17.05.2023 17:26]
Buddha
Póki co scena komputerowa WOW bo mnie powykęcało....
[12.05.2023 20:15]
Buddha
AceMan ja już się nawet do tego nie przyznaję, że biorę narkotyki
[12.05.2023 20:09]
» History
MadTracker 2.5: Track Effects Window & Automation Window


Track Effects Window - Okno Efektów

 

W okienku "track" wybierz numer tracku, na który chcesz nałożyć efekt, a następnie wybierz efekt. Dostępne efekty to: Delay, Stereo Delay, Filter, Analog Filter, Flange, Distortion i Reverb. Możesz je modyfikować za pomocą suwaków. Jest z tego okna dostępna również funkcja Automation. By zdeaktywować efekt odznacz "Effect enabled".

Na jeden track możesz nałożyć jeden efekt. By nałożyć więcej niż jeden musisz zmiksować ze sobą dwa lub więcej tracków - patrz Mikser.

00 No effect - Efekt wyłączony

01 Delay - Opóźnienie

1 Delay value - wartość opóźnienia w tickach (0 do 128 ticków)

2 Depth - głębokość(0 do127)

3 Feedback - sprzężenie (0 do 127)

02 Stereo Delay

1 Delay value - wartość opóźnienia w tickach (0 do 128 ticków)

2 Depth - głębokość (0 do127)

3 Feedback - sprzężenie (0 do 127)

4 LFO (Low Frequrency Oscilator) waveform - typ generatora niskiej częstotliwości

0 = sine - sinus

5 LFO period - czas na jeden przebieg LFO (16 do 1024 ticków)

6 LFO amplitude - amplituda (wychylenie) (0 do 127)

03 Filter - Filtr

1 Filter type - typ filtra

0 = low-pass - dolnoprzepustowy

1 = high-pass - górnoprzepustowy

2 = band-pass - pasmowoprzepustowy

3 = notch - karbowy

4 = bi-notch - dwukarbowy

5 = peak - szczytowy

6 = bi-peak - dwuszczytowy

7 = phaser - fazowy

2 Cutoff frequency - częstotliwość odcięcia (0 do 22050 Hz)

3 Resonance - rezonans (0 do 128)

4 Width - szerokość filtra dwukarbowego i dwuszczytowego (0 do 22050 Hz)

04 Flange - Flanger

4 LFO waveform - typ

0 = sine

5 LFO period - czas na jeden przebieg (16 do 1024 ticków)

6 LFO amplitude - amplituda (0 do 127)

05 Analog Filter - Filtr analogowy

2 Cutoff frequency - częstotliwość odcięcia (0 do 11000 Hz)

3 Resonance - rezonans (0 do 128)

4 LFO waveform - typ generatora niskiej częstotliwości

0 = sine

5 LFO period - czas na jeden przebieg LFO (2 do 1024 ticków)

6 LFO amplitude - amplituda (0 do 127)

06 Distortion - Zniekształcenie

1 Level - intensywność (-60 do 24 dB)

2 Thresold - próg zniekształcenia (-60 do 0 dB)

3 Curvature - krzywa zniekształcenia (0 do 128)

102 mpReverb 

 

1 mpReverb gain

2 mpReverb Pre-Delay

3 mpReverb Low-Cut

4 mpReverb Time

 

103 mpReverb 2 

 

1 mpReverb gain

2 mpReverb Pre-Delay

3 mpReverb Low-Cut

4 mpReverb Time

5 mpReverb Width

6 mpReverb Pan

7 mpReverb LowGain

8 mpReverb Color

 

Automation Window - Okno Automatyki

 

Automatyka pozwala na kontrolę głośności oraz parametrów instrumentów z zakładki "Synthtesizer", parametrów efektów nałożonych na tracki oraz efektów i instrumentów VSTi. czyli zautomatyzowanie ich zmian w czasie odgrywania patternu za pomocą obwiedni, czyli wykresów przebiegu danego parametru (envelope).

Wybierz na liście patternów w "Pattern Manager" pattern, który chcesz zautomatyzować. Otwórz Okno automatyki i wybierz z listy po lewej stronie nazwę tracku. Po kliknięciu na nazwę kanału rozwija się lista parametrów możliwych do zautomatyzowania. Na początku są to: Volume - głośność kanału oraz Instrument Cutoff, Instrument Resonance, Instrument Attack i Instrument Decay czyli parametry z zakładki "Synthtesizer" z "Okna Instrumentu". Na liście tej znajdują się również nazwy załadowanych do utworu wtyczek VST.

Dla każdego z parametrów możesz narysować obwiednię obrazującą to jak będzie się on zmieniał podczas odgrywania patternu. Wybierz z listy dowolny parametr i w oknie z prawej strony narysuj obwiednię, analogicznie jak na zakładce "Envelopes" w Oknie Instrumentów stawiając w nim punkty za pomocą kliknięć myszy. Pionowe linie w okienku odpowiadają liniom w tracku. Pod okienkiem obwiedni wyświetla się wartość parametru oraz numer linii.

 

Envelope

Load - Wczytaj

Save - Zapisz

Cut - Wytnij

Copy - Kopiuj

Paste - Wklej

Delete - Kasuj wykres

Scale - Skalowanie wykresu (analogicznie jak w Oknie instrumentu)

Make flat - Spłaszcza wykres

Start with previous value - Ustawia pierwszy punkt obwiedni zgodnie z jej ostatnią wartością w poprzednim patternie

Presets - Gotowe wykresy


Automatyzowanie Track Effects i Volume

Jeśli na track nałożony jest jakiś Track Effect to, aby go zautomatyzować należy wybrać jego nazwę z rozwijanej listy na dole okna automatyki, na liście z lewej strony pojawią się wtedy również nazwy jego parametrów.

W przypadku głośności i Track Effects wartości parametrów nie będą wracały do początkowych, gdy wejdzie nowy pattern bez automatyki, track będzie odgrywany dalej wg ostatniej odczytanej przez program wartości wykresu obwiedni zautomatyzowanego tracku, więc następny pattern także musimy zautomatyzować ustawiając obwiednią początkowe wartości parametrów.

Możemy też po prostu wyłączyć efekt w kolejnym patternie za pomocą komendy wpisywanej do tracku - F0 0000 (no effect)

By zdeaktywować automatykę dla Track Effect'u wykasuj wykresy obwiedni i w oknie automatyki ustaw "No Effect". Gdy zdecydowałeś zmienić efekt nałożony na kanał, już po zastosowaniu automatyki, powinieneś najpierw skasować stare obwiednie, a następnie zmienić nazwę efektu w oknie automatyki na nową.

Przy automatyzowaniu filtrów, czyli przede wszystkim, zmianie barwy instrumentu(ów) podczas odgrywania nut, ważne jest to, aby wiedzieć, jakie ustawienia parametrów filtra nie zmieniają barwy instrumentu, możemy wtedy traktować je jako początkowe i wiemy jak wrócić do pierwotnego brzmienia. Automatyzować będziemy parametry Cutoff - częstotliwość odcięcia oraz Resonance - rezonans. Wśród Track Effects znajdują się dwa filtry: Filter i Analog Filter.

Ustawienia początkowe efektu Filter (niezmieniające brzmienia instrumentu)

Filter - Low-pass

Cutoff - ustaw na maksimum (22050)

Filter - Hi-pass

Cutoff - ustaw na minimum (0)

Ustawienia początkowe efektu Analog Filter

Cutoff - ustaw na połowę skali (5500)

Resonance - na minimum (0)


Automatyzowanie Filtra instrumentu

Automatyka Filtra instrumentu (z Okna instrumentów) działa nieco inaczej niż jest w przypadku Track Effects. Gdy w trakcie odgrywania utworu po automatyzowanym patternie nastąpi pattern, w którym automatyka nie jest aktywna, ustawienia filtrów wracają do początkowych, określonych w oknie Instruments. Wystarczy je prawidłowo ustawić.

Przejdź do okna Instruments i na zakładkę Synthesizer. Aktywuj Filter zaznaczając Enabled. Aby uzyskać barwę zbliżoną do oryginalnej ustaw:

Cutoff na maksimum (11000)

Reso na minimum (0)

Przejdź do zakładki Envelopes > Filter i w okienku obwiedni postaw prawym przyciskiem myszy punkt, przesuwając go w górę bądź w dół wyreguluj barwę instrumentu.

Jeśli na zakładce Synthesizer zaznaczysz Hi-Pass, filtr będzie działał jako filtr górnoprzepustowy, a wtedy należy ustawić:

Cutoff na minimum (100)

Reso na maksimum (128)

Są to nasze wartości początkowe parametrów. Teraz w wybranym patternie na track, którego używa tak skonfigurowany instrument, możemy nałożyć automatykę.

kontakt:

x_name@poczta.onet.pl

moja strona:

http://xnme.untergrund.net

Log in

LOGIN:


PASSWORD:


Remember for 1 year

Logged users
Quick Search
 
TOP 10
Top Downloads
Recently Rated
pator rated Roguecraft
pator rated Firsto Kissu
pator rated Can Your AI Do This
Jakim rated Hi-School Girls
Jakim rated Yoru no Koe
Jakim rated Firsto Kissu
Miocen rated Le Voyage Fantastique
Miocen rated Hi-School Girls
Miocen rated Saint lager
Miocen rated Roguecraft
Recently added links
[ Celtic waves... ]
Original tune
[ Czaroziele ]
YouTube
[ Razzberry Cupcake ]
YouTube
[ New Mecca ]
YouTube
[ Bipolar Lullaby ]
YouTube
[ OPLL Nation ]
YouTube
[ Sushi Boyz (1999 Arcade DDR Kuseniumu Oishii Futomaki Remix) ]
YouTube
Stats
Modules:9172
Users:814
Downloads:6107697
Votes:53234
Comments:13397
Topics:320
Posts:4976
Articles:41
Fanpage
ModFM